Hyvä asiakaspalvelu ja kosketuspinta sidosryhmiin tärkeää


Uutena Varkauden Karla-toimipisteen korjaamopäällikkönä 1. maaliskuuta aloittava Mika Gustafssson on henkilökohtaisesti sitä mieltä, että menestyäkseen yritysmaailmassa tarvitaan hyvän osaamisen lisäksi vahvaa kosketuspintaa asiakkaiden ohella myös sidosryhmiin. 

- Oma palveluhalukkuuteni perustuu siihen, että asiakkaat antavat palautteen juuri siitä palvelusta, mitä he saavat. Siksi olen ollut valmis palvelemaan asiakkaita jopa tyyliin 24/7, sillä asiakkaat arvostavat juuri sitä, että he saavat apua vuorokauden ajasta riippumatta omiin ongelmiinsa, nuorena miehenä kovassa opissa isänsä kanssa metsäsavotoilla yrittämisen alkeet oppinut Gustafsson tähdentää.

Varkauden Varaosapiste on ollut "Kustille" aina yritys, jonka ovet eivät mene kiinni kello 17, vaan asiakkaita palvellaan myös tuon kellonajan ulkopuolella.
- Se edellyttää tietenkin joustavia ja osaavia työntekijöitä ja täydellistä omaa sitoutumista yritykseen ja sen tuloksen tekemiseen. Oma käsitykseni Varkauden Varaosapisteen menestymisestä on juuri se, että asiakkaat arvostavat yhä paremmin ja vahvemmin hyvää palvelua, Varaosapisteen S-ryhmän Karla-ketjulle helmikuussa myynyt "Kusti" kertoo.

Yrityksensä menestymisen kulmakivenä Gustafsson pitää ammattitaitoista ja omiin tehtäviinsä sitoutunutta henkilöstöä ja erinomaista laatua ja saatavuutta myytävissä varaosissa ja lisätarvikkeissa. 

- Varaosaliikkeelle tärkeää on ollut varaosien saannin takuu, sillä asiakkaiden hyvän palautteen takana on ollut yhä useammin se, että heidän ajoneuvonsa on saatu ajokuntoon mahdollisimman nopeasti ilman, että varaosia joudutaan odottamaan jopa päiviä keskusvarastosta.

Gustafsson pitää tärkeänä myös hyvää sidosryhmäyhteistyötä eri toimijoiden kanssa.
- Mustasukkaisuus muiden varaosia myyvien yritysten kanssa on hölmöintä, mitä voisin ajatella, sillä tässäkin asiassa vain avoin yhteistyö omien kilpailijoiden kanssa on järkevää ja tuloksekasta. Myös yhteistyö viranomaisverkon kanssa on ollut minulle ja yritykselleni erinomaisen tärkeää. Vahva yhteistyö poliisin, pelastuslaitoksen ja muiden liikenneturvallisuustoimijoiden kuten Liikenneturvan ja autoliiton kanssa on ollut yrityksen imagolle ja samalla myös yritystoiminnalle elintärkeää.

Käpykankaalla on huollettu myös poliisiautoja.
- Poliisin on pystyttävä luottamaan siihen, että poliisiautot huolletaan asianmukaisesti ja ennen kaikkea viipymättä, kun huoltoa tai korjausta tarvitaan. Myös yhteistyö paikallisen median kanssa on ollut hedelmällistä ja erittäin tärkeää. Media ei ole vain yrityksen mainosten julkaisija, vaan se voi olla myös hyvä yhteistyökumppani markkinoimassa ja rakentamassa yrityksen brandia asiakkaiden suuntaan.

Yritystoimintansa eräänä myynnin osatekijänä ja tukipilarina Gustafsson pitää kansalaisia kiinnostavat liikenneturvallisuustapahtumat, jotka ovat saaneet Varkaudessa osakseen suuren yleisön suosion.
- Jopa tuhannet ihmiset ovat vierailleet yrityksen yhteydessä järjestetyissä tapahtumissa, jossa teemana on ollut nimenomaan liikenneturvallisuus. Katson, että eräs tärkeimmistä yritykseni menestymisen avaimista on ollut rakentaa hyvä yhteistyöverkosto. Liikenneturvallisuustapahtumat tuovat ihmiset yritykseeni näkemään ja kokemaan jotain, mikä on heidän omalle elämälleen tärkeää. Tässä katsonkin onnistuneeni, sillä vuosittaiset liikenneturvallisuustapahtumat ovat vakiinnuttaneet paikkansa oman yritykseni julkikuvassa.

Näkyvyyttä ja kuuluvuutta Mika Gustafsson on saanut myös urheilutoiminnallaan varsinkin moottorikelkkailutapahtumissa, mutta myös maastopyöräilyssä, soudussa, triathlonissa ja monissa muissa kuntotapahtumissa ja -tempauksissa kuten esimerkiksi saunomisen MM-kisoissa.

 





Kisakalenteri


GRT netissä